دوربین مدار بسته یا سیستم گشت و نگهبانی، کدام یک بهتر است؟

  • اسفند ماه 1401


مقایسه دوربین مداربسته در مقابل سیستم های گشت نگهبانی به بحث مهم تری در صنعت امنیت تبدیل شده است. هر دوی این گزینه‌های امنیتی هم محافظت می‌کنند و هم به عنوان بازدارنده جرم عمل می‌کنند. با این حال، کدام یک بهتر است؟

 

در ابتدا، اجازه دهید در مورد مزایا و معایب این دو بحث کنیم.

 

مزایای دوربین مدار بسته:

سیستم دوربین مدار بسته یک انتخاب ایمن و مناسب است. رویت دوربین های مداربسته به تنهایی کافی است تا سارقان را به فکر وادار کند.

 

مزایای نظارت دوربین مدار بسته عبارتند از: کمترین میزان نگهداری مورد نیاز و زمان کار طولانی تر. محافظت دائمی را ارائه می‌دهد، نیازی به تعطیلات ندارد، هرگز بیمار نمی شود و همیشه مراقب وجود دارد.

 

کاهش هزینه های بلند مدت. در مقایسه با پرسنل حفاظت فیزیکی، هزینه سیستم دوربین امنیتی تنها بخش کوچکی از حقوق و دستمزد پرسنل نگهبانی را شامل میشود. نصب اولیه ممکن است هزینه بر باشد، اما پس از سال اول به تدریج کاهش می یابد.

 

معایب دوربین مدار بسته:

پوشش ناقص دوربین مداربسته و وجود نقاط کور بخصوص در شب مشکلی است که باید به آن توجه شود. اگر این موضوع کنترل نشود، می تواند به یک تهدید جدی برای ایمنی شما تبدیل شود.

 

مزایای سیستم گشت و نگهبانی : 

عدم امکان نصب دوربین مدار بسته در برخی مناطق ، پیشگیری از وقوع جرم را دشوار می کند. شما باید از راه های دیگری برای تضمین امنیت کسب و کار خود مانند گشت های نگهبانی استفاده کنید. گشت زنی منظم هنوز یکی از موثرترین تکنیک ها در صنعت امنیت و حفاظت است.

 

گشتزنی نگهبان در واقع حفاظت پیشگیرانه است و در حین گشت زنی مشکلات زیادی پیدا می شود که با نظارت دوربین مداربسته قابل رصد نیست. در حین گشت زنی، پرسنل امنیتی می توانند به سرعت مشکل را بررسی کرده و یک عامل بازدارنده و  عملی برای هرگونه مزاحم احتمالی فراهم کنند. در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری، می توانید در اسرع وقت برای جلوگیری از ضرر و زیان مداخله کرده  از اتلاف زمان جلوگیری شود.

 

معایب سیستم گشت و نگهبانی : 

استخدام نگهبان برای جلوگیری از سرقت و خرابکاری، 24 ساعته، هزینه ها می تواند بالا ببرد. 

در صورت  تصادفی بودن و نامشخص بودن گشت‌ها، هیچ تضمینی وجود ندارد که در هنگام وقوع حوادث، نیروهای حراست فیزیکی حضور داشته باشند.

 

نتیجه گیری:

به طور کلی مانیتورینگ به این معناست که در زمان هشدار سیستم، به موقع از طریق پیامک یا ایمیل به مسئول مربوطه اطلاع داده شود تا به موقع مشکل را برطرف کند. گشت زنی روزانه انجام یک بررسی عمیق‌تر از محیط تحت نظارت را فراهمی می‌کند. نظارت بیشتر ابزاری برای کشف مشکلات به موقع برای اطمینان از عملکرد پایدار کسب و کار خواهد بود. اما گشت زنی بزرگترین مکمل برای نظارت تصویری است، برخی از مشکلات پنهان را پیدا کرد که دوربین مدار بسته نمی تواند آنها را نظارت کند. لذا ترکیب این دو با هم کار میتواند یک راه حل امنیتی قدرتمند ارائه دهند.

 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب